Ir al contenido principal

Lecturas: EXPLORE THE BENEFITS OF VIRTUAL WORKING AND NETWORKING WITH GNOMON

LECTURA DE ESTA SEMANA: MAGAZINE ARTSTATION 

https://magazine.artstation.com

El apartado que he elegido es Explore the benefits of virtual working and networking with gnomon que dice lo siguiente:


"This Thursday, May 27th, you are invited to a special Gnomon alumni panel discussion on the benefits of remote learning and how that experience can provide valuable skills for artists as the industry embraces remote studio work.

This past year was labelled many things, but “unprecedented” was probably the most common description. Everyone heard about the new challenges faced with lockdown-inspired pivots, but it’s important to also explore the positive effects of taking both work and study remote. Gnomon rounded up four industry artists to talk about their experience shifting to a work from home paradigm, how studios have adapted to virtual workflows, and, for some, what it was like to graduate and begin their careers during a global pandemic.

Gnomon Education Lead Beau Janzen will moderate the panel discussion and share his own stories of teaching students in the virtual classroom and tackling remote studio work prior to the lockdown. With a variety of backgrounds and experience, including VR, games, film, modeling, texturing, animation and real-time VFX, the panelists will help students realize that studying remotely doesn’t put them at a disadvantage but actually makes them uniquely prepared for this moment.

The panel will include the following Gnomon alumni: Brandon Zhao (Halon Entertainment), Michelle Sharp (Walt Disney Animation Studios), Marco Amador, and Jenna Ruth (Insomniac Games). They will discuss the unexpected work-life benefits that emerged last year and how those lessons will not only remain but enhance the future of our industry."


La cita que más me ha llamado la atención ha sido:

"This Thursday, May 27th, you are invited to a special Gnomon alumni panel discussion on the benefits of remote learning and how that experience can provide valuable skills for artists as the industry embraces remote studio work."




El motivo de elegir esta cita es de la diversas formas que hay de aprendizaje, incluso con estudio de trabajo remoto y como esto puede ayudar a mejorar tu habilidades y forma de comunicación.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Práctica: UTILIZACIÓN DEL COLOR EN LOS VIDEOJUEGOS

LAS DIFERENTES UTILIDADES DEL COLOR Una de las utilidades del color en los videojuegos es el de las emociones y sensaciones. Al presentar una escena donde hay diferentes colores, está transmitirá diferentes sensaciones dependiendo de las características que definan cada uno de ellos. Así pues, cada color representará una emoción escogida para cada situación como en ambientes oscuros, con sensación de tenebrosidad, ciertos colores vivos como el naranja, verde, que representarán momentos más vivos. Otra de las utilidades del color es el definir ciertas entidades y características en los personajes. El color contribuye en gran manera a definir géneros, roles y estereotipos, así como en ciertos juegos en los que dos equipos enemigos se marcan de diferente color para diferenciarse y saber quienes son aliados y quienes no. Otro ejemplo sería en los videojuegos en los que se diferencia el rol de cada personaje, como en el caso de personajes más "mágicos" representarían colores mas ...